10. prosince 1993 vydala malá společnost z texaského Mesquite jménem id Software přelomovou hru DOOM. Technicky strhující akce plná hrůzných výjevů způsobila v herním průmyslu dokonalou revoluci a přinesla masovou oblibu hernímu žánru „stříleček z vlastního pohledu“, v nichž hráči nahlížejí na dění očima hlavního hrdiny. DOOM vybočoval z řady také průlomovým pojetím hry po síti a tím, že hráčům umožnil vytvářet vlastní úrovně a hru různě modifikovat. DOOMu se prodalo několik milionů kopií a jeho volně šiřitelnou epizodu si stahovaly desítky milionů lidí. Hra, která má na kontě bezpočet cen a nadšených recenzí, zůstává dodnes jedním z nejpopulárnějších počítačových titulů všech dob. V říjnu 1994 vydali id Software jeho druhé pokračování s podtitulem Hell on Earth a o necelých deset let později se objevil v obchodech třetí díl, jehož revoluční 3D engine a úžasné vizuální ztvárnění posunuly herní zážitek zase o kus dál. Během pouhých pěti měsíců se prodalo přes milion kopií verze pro PC, na kterou posléze navázala konverze pro herní konzoli Xbox a dodatečné mise Resurrection of Evil.
Nyní se titul, který způsobil zemětřesení v herním světě, dostává z obrazovek počítačů na plátna kin v podobě vzrušujícího akčního sci-fi hororu. Producenti Lorenzo di Bonaventura a John Wells – zkušení hráči a nadšení fanoušci DOOMu – byli odhodláni vytvořit jedinečný filmový zážitek, který by dokázal přenést charakteristickou atmosféru na stříbrné plátno. „Nejdůležitější bylo, abychom zůstali věrní jeho základům,“ říká producent Lorenzo di Bonaventura. „Nejnáročnější však bylo přijít s příběhem, který by stejným způsobem ocenili také lidé, jež se s touto hrou nikdy nesetkali.“
„Hra je sama o sobě velmi filmová a děsivá,“ říká Wells. „Ocitáte se v tom hrůzném světě v kůži hlavního hrdiny, sami procházíte všemi těmi spletitými chodbami a čekáte, zpoza kterého rohu na vás vyskočí nějaké ďábelské stvoření. Přestože sedíte před obrazovkou počítače, DOOM si nejlépe vychutnáte tak, že zhasnete světla, zatáhnete závěsy a necháte se vyděsit k smrti. Oběma nám připadalo, že by se tato atmosféra dala skvěle přenést na filmové plátno.“
Úkol přivést k životu film podle hry s takovou historií a oblibou vyžadoval režiséra, který by dokázal propojit dramatické okamžiky s působivým vizuálním zážitkem a vzrušením, jaké poskytuje jeho počítačová předloha. S Andrzejem Bartkowiakem spolupracoval Lorenzo di Bonaventura na bojových filmech Romeo musí zemřít, Lovec policajtů a Od kolébky do hrobu.
Scénáristé David Callaham a Wesley Strick se rozhodli napsat samostatný film, který by však korespondoval s děním ve hře. „Rámcově je příběh stejný, akorát poněkud komplikovanější, a odehrává se ve velmi podobném světě,“ podotýká Wells. „Ponechali jsme v něm nejpopulárnější prvky ze hry, ale zároveň jsme děj vystavěli tak, aby vás film vyděsil i bez předchozí znalosti tohoto fenoménu.“ Hereckému obsazení dominuje Dwayne “The Rock” Johnson, který je fanouškem této herní série už od její první inkarnace.